nummer1

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Pia Jakobsson - 22 augusti 2010 18:32

I torsdags var det DM/KM i agility på klubben.

Första banan gick bra den nolla vi. Och vi la oss på en 3:e plats inför nästa bana. Men där gjorde vi en onödig rivning på första hopphindret, vet inte vad som hände men men......vi fullföljde och gjorde annars ett jätte fint lopp.

Och de gjorde att vi hamna på en 4:e plats på DM:et. Måste säga att jag är jätte nöjd med kvällen, för Elliot sluta som KM vinnare i sin klass!!


Nu har vi gjort våran första tävling i rallylydnad. Var lite nervös när jag gick banvandringen för  på nästsista skylten skulle han från sittande ställa sig. Och de har jag som helt glömt bort att träna och han är usel på stå. De var bara att skynda sig iväg för att snabbt försöka träna lite innan det var min tur.

Början av banan var han lite okoncentrerad hade ingen bra kontakt med honom. Men sen släppte det och de gick på bra. Han la sig lite sent och för snett. Tyckte han gick lite för långt ifrån mig oxå. Men tillslut närmar vi oss för de som jag mest oroat mig för Stå. Men otroligt han gör det (okej tror nog mest att de var en lyckoträff) och vi kan springa in i mål.

Vi slutar på 4:e plats med 92 poäng!! Jätte nöjd!!

Domarens ord: "Bra jobbat!! Bra samarbete!! Och en snygg 360 graders vänster sväng!!"





Ovido - Quiz & Flashcards