nummer1

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Pia Jakobsson - 7 mars 2011 09:45

Ja äntligen så kom resultaten HD A och ED 0!! Underbart nu är det bara att köra på. Men först måste det bli lite barmark bara.

Helgen har spenderats ute i det fina vädret. Varit ute på landet med hundarna och tränat lydnad. Lydnaden går framåt, har börjat träna platsliggningen mera nu. FF går bra tappar fokus ibland och helst om någon komend. Vänster svängarna går bättre där är det mest jag som måste tänka på fötterna och inte svänga så sakta. Läggande inga problem. Ställande går bra blandar ihop det med läggandet ibland. Apporten,tandvisning och hoppet inga större problem.

Var även och träna lite agility med Malin, Maja svek ju oss med att vara magsjuk IGEN. Men det gick bra. Vasse var duktig. Träna lite på att han ska runt hinder stödet och back kommando. Sen träna vi även på serpentin. Ville inte hoppa i mot mig när jag är uppvänd mot honom, så vi träna på det och tillslut så kunde vi köra hela serpentinen.

Elliot fick ligga i bilen och vänta. Gissa om han var butter på mig. Så fort jag hade parkerat bilen visste han vart vi var och började yla.

Men snart hoppas vi att även han ska kunna träna som vanligt.


Ovido - Quiz & Flashcards