nummer1

Alla inlägg under augusti 2011

Av Pia Jakobsson - 22 augusti 2011 14:23

I fredags packades bilen för att spendera helgen i Frövi. Det regnade massor när vi kom fram och det var bäcksvart, och så klart hade både jag och Maja glömt ficklampa. Så i mörker och med hällregn skulle ett tält sättas (som jag aldrig gjort tidigare). Precis när vi var klara för att trä på pinnarna till tältet inser Maja att det är numrerat. Ja då var det bara att hitta en ny plats!! Efter 1,5 tim. var vi klara och kunde bo in oss i tältet.


Lördags på morgonen var det uppstigning 6:30, fast att vi skulle tävla först på eftermiddan. Tävlingsbok skulle köpas och inmätning göras.

Var lite lagom nervös inför debuten, men de gick super bra. Hade bestämt innan att vi inte skulle krångla och ta om nånting,  förutom slalom och däcket skulle han få en chans till på om de vart fel. Vi skulle gå ut och ha det kul, och de hade vi!!

Kändes jätte bra, bra flyt jag hinner bara inte vända mig upp i tid efter tunneln och så står jag lite för nära däcket. Efter slalomet så blir mitt bakom byte inte så bra så han far ut för mycke på andra sidan. Men jag är väldigt nöjd!!!


Söndagens lopp hade jag samma mål att inte krångla för mycket, utan bara köra på. Och vi får ju ingen bra start, för jag hänger inte med. Framförbytet blir alldeles fösent och för högt upp. Men han gör alldeles rätt. Så vi kör vidare och efter tunneln hinner jag inte göra ngt fb.

Slalomet efter tunneln visste jag redan inte skulle gå, han kan inte riktigt bromsa sig själv och där hade jag bestämt att bromsa in honom lite.

Är väldigt nöjd över våran debut!!


Ovido - Quiz & Flashcards