nummer1

Alla inlägg under oktober 2012

Av Pia Jakobsson - 21 oktober 2012 22:09

Idag var jag och Vasco och tävla lydnads 2:an i Arboga. Var väldigt osäker på hur det skulle gå, för jag har knappt hunnit träna honom under veckan (för mycket jobb just nu). Körde igenom honom på det han har varit mest osäker på, rutan och hoppet. Så min inställning var att ahn kunde nolla dom.


Platsliggning - vill inte ligga med hakan i backen. Men lågg stilla ändå. 10

Frittfölj - Jätte bra fokus!! Men missade någon halt och satte sig inte. 8

Läggande - Ville inte ligga alls. 0

Inkallning - taklar mig lite när han ska sätta sig. 9,5

Apport - han missar apporten och springer förbi och hittar inte den. så de blir dk. 5

Rutan - Klockren!! 10

Hopp - dk, jag har för brottom. 8

Fjärren - Lite ljud. 9


Ja efteråt hade jag lite blandade känslor var supper nöjde med de som vi hade haft problem med. Men samtidigt lite frusterad för att han missade läggande och apporten.

Så med spänning väntade vi in resultatet och det vart ett 1:a pris jippi!!

Jag är super nöjd över våran prestation!!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards